שם מייל

תכנון ועיצוב משרדים

עיצוב משרדים – אופי והיקף השירות

קריאת ה- "וואו!" שלכם כשתכנסו למשרדים יפים או מעניינים במיוחד היא משאת נפשו של כל מעצב פנים או מעצבת פנים וכמובן של בעלי כל חברה. מהו אותו קסם ההופך חלל מסחרי לייחודי ושונה?

הסוד הוא בתכנון ובהבנה עמוקה של צרכי המשתמש. עיצוב משרדים הינו אתגר מרתק משום שהוא משלב תכנון פונקציונאלי וארגונומי עם תכנון לצורך העברת מסרים שיווקיים לצוות העובדים, ללקוחות וללקוחות פוטנציאלים כדי להביע את רוח החברה ואת החזון שלה.

עיצוב פנים משרדים

עיצוב פנים חברת תוכנה

עיצוב פנים משרד-אייר פרנס ו-KLM

עיצוב פנים משרדים חברת סינרון

 עיצוב פנים משרדים - חברת תוכנה

 עיצוב פנים משרד-אייר פרנס ו-KLM

 עיצוב פנים משרד עורכי דין

 עיצוב פנים משרדים - חברת תרופות

עיצוב פנים משרדים באיירפורט-סיטי

עיצוב פנים משרד עורכי דין

עיצוב פנים משרדים - חברת תרופות

עיצוב פנים משרדים באיירפורט-סיטי 

לפרוייקטים נוספים של עיצוב פנים משרדים...

 

תהליך עיצוב משרדים בסטודיו מיכל רוזן

שלב התכנון

עיצוב משרד הינו תהליך מורכב. האתגר הוא להגיע למשרדים ארגונומיים, יעילים ונוחים שיאפשרו זרימת עבודה טובה ובמקביל על המשרד המעוצב לשדר את הערכים והחזון של החברה ולתת מענה לצרכים שיווקיים, חברתיים ורגשיים של חברות. הייחוד בעבודת התכנון בסטודיו מיכל רוזן הוא שלצורך השגת מטרה זו התכנון מתבצע בשני מישורים: תכנון עבור צרכים תפעוליים ולמען העובדים ותכנון עבור צרכי שיווק ומיתוג.

תכנון עבור צרכים תפעוליים: בשלב זה מוגדרים צרכי החברה, מסגרת התקציב, מספר העובדים, הפונקציות הנדרשות למשרדים ובעיקר: אופי הישיבה בחלל (חדרים או חלל פתוח), מספר חדרים ו\או חללים פתוחים, חדרי ישיבות, אזורי קבלה, מטבחונים, אחסון, מיקום ציוד משרדי, וכיוב'. בשלב זה נקבע גם אופי הפונקציות. למשל, בחברה מסוימת המטבחון - קפיטריה ישמש לארוחות עיקריות, מקום מפגש, מנוחה והחלפת מידע ואפילו מקום לפגישות קצרות בין חברי הצוות בנושאי עבודה. בחברה אחרת המטבחון יהיה פונקציונלי ומינימליסטי וישמש להכנת קפה בלבד כשאת הארוחות אוכלים מחוץ למשרד.

תכנון עבור צרכי שיווק ומיתוג: כדי לבנות את האסטרטגיה התכנונית להעברת מסרים דרך עיצוב פנים המשרדים אני נפגשת עם מנהלי החברה ועם האחראים על השיווק והאסטרטגיה. ביחד אנו מגבשים את המסרים שצריכים לעבור דרך עיצוב הפנים. המסרים קשורים כמובן לערכי המותג, לתרבות הארגונית ולחזון של החברה ויכולים להיות ערכים כמו שירות מעולה, חדשנות, מקצועיות ועוד. בדרך כלל עדיף להתמקד בערך אחד או שניים ולהביע אותו באמצעות עיצוב המשרד אבל יש גם יוצאים מן הכלל ולעיתים השאיפה היא ליצור נראות שתשדר כמה מסרים וערכים במקביל .

דוגמאות :

בחברה שבה מודגש הערך התקשורתי ועבודת צוות, אמליץ לתכנן מסדרונות רחבים במיוחד שיכולים לשמש אזורי מפגש, מנוחה והחלפת מידע ולחזק את הקשר בין המחלקות השונות.

בחברה שבה מודגש ערך של חדשנות, אציע להקצות שטחים מיוחדים בהם אפשר לערוך מפגשי סיעור מוחות לצוותים וחדרים שקטים בהם ניתן לבודדים להתנתק מהמולת המשרד כדי לפתח רעיונות והמצאות.

בשלב התכנון הראשוני מתקבלות גם החלטות על אופי התכנון שנובעות משקלול פרמטרים שונים הקשורים לחברה. לתקציב ולנתוני החלל המשמש למשרדים השפעה מכרעת על אופי העיצוב ועל הגדרת חומרי ופרטי הגמר.

בניית קונספט עיצוב משרד אחרי שהוגדרה סופית הפרוגרמה והמסרים שישודרו באמצעות עיצוב הפנים אני חוזרת לסטודיו עם הנתונים ו"מבשלת" עם צוות הסטודיו קונספט הכולל תכנית חלוקה של החלל לפונקציות השונות והצעות לאמצעים שונים להעברת המסרים התדמיתיים. הקונספט מציע חלל מעוצב שבמהותו ישמש חוליה נוספת וחשובה בשרשרת הפעילות השיווקית של החברה. כלומר, הנראות של המשרדים אמורה להיות קשורה לנראות הכוללת של החברה, לעיצוב הגראפי של ניירת החברה, ללוגו ולכל המסחור החזותי שלה.

בחלוקת החלל נלקחות בחשבון גם מגמות שונות בארגונים ובחברות. לדוגמא – בשנים האחרונות רווחת מגמה של ביצוע מטלות בצוותים. בגלל מורכבות גדולה והולכת של מוצרים ושירותים שונים וכן הצורך הגובר במומחיות בכל תחום, מעורבים כיום מספר גדול יותר של עובדים בכל צוות תכנון והדגש בחברות רבות הוא יותר על עבודת צוות ופחות על עבודת יחידים. המגמה החדשה הזו משפיעה באופן גורף על תכנון משרדים וכיום מקצים הרבה יותר חדרי ישיבות וחללים פתוחים משותפים כדי לענות על הצרכים החדשים

עיצוב משרד - אישורים ותחילת ביצוע : הקונספט מוכן, מוצג בפני נציגי החברה, עובר שינויים, עדכונים ושדרוגים עד לאישורו. אחרי שלב האישור מתחיל שלב הכנת תכניות עיצוב משרד מפורטות. זהו פרק חדש ומסעיר לא פחות מקודמו. כאן נבדקים חומרי גמר שונים, התכניות עוברות למהנדסים יועצים לקבלת פידבק ועוברות שוב שינויים ועדכונים. תכנון משרדים היא אומנות ולעיתים יש לרתום את המהנדסים לאתגר יוצא דופן שאינם רגילים אליו כדי לקבל את החלל המרשים ביותר בעלויות הסבירות ביותר. התכניות הופכות להיות מפורטות יותר ומקבלות נפח של פרויקט ממשי עם תקציבים והגדרות עלויות, מה שגורר כמובן דיונים בנושא מה חשוב יותר ומה פחות כדי לעמוד בתקציב. לכל חברה יש את הדינמיקה והאישיות שלה ובהתאם מתקדם שלב התכנון המפורט בעצלתיים או במהירות.

התכניות יוצאות למכרז פרטי או ציבורי, נבחר קבלן והתכניות נסגרות לביצוע. הפרויקט יוצא לדרך!!

עיצוב משרד – ביצוע

הקבלן מבצע, אנחנו בסטודיו מגיעות לשטח, בודקות את התאמת הביצוע לתכניות העבודה, נותנות מענה להפתעות ולבלתי צפויים מהשטח (המנורות לא הגיעו בזמן בגלל שביתה בנמל), עוד כמה שערות שיבה ו..סוף טוב. המשרדים מוכנים.

התהליך משלב תחילת התכנון ועד האכלוס אורך בדרך כלל בין 3-8 חודשים. תלוי בגודל המשרדים, במורכבות התכנון ובקצב קבלת ההחלטות של הלקוח. המוצר הסופי – משרדים מעוצבים ופונקציונאליים שמאפשרים זרימה טובה של תהליכי עבודה ונותנים מענה לצרכים טכניים וחברתיים כאחד ובו בזמן משדרים מסרים תדמיתיים וממתגים את החברה פנימה, כלפי פנים הארגון והחוצה כלפי לקוחות, אורחים וספקים.

גודל המשרדים והיקף התכנון: בסטודיו מיכל רוזן מבוצע עיצוב משרדים מ 50-10000 מ"ר. ככל שהמשרדים משתרעים על שטח גדול יותר כך התכנון מורכב יותר ומגוון האפשרויות לתכנון גדל. לחברות ששוכרות או קונות משרדים בשלב מעטפת (רצפת בטון ותקרת בטון כאשר יש צורך לתכנן חלוקת חדרים ואת כל עיצוב הפנים מא' עד ת') התכנון יכול להתבצע משלב מעטפת הבנין ועד קבלת המפתח. לחברות המבקשות לרענן או לשפץ משרדים קיימים התכנון יכול להיות חלקי עבור פריטים או אזורים נבחרים או אפילו כייעוץ חד פעמי לרענון צבע ולדקורציה כללית למשרד.