שם מייל

עיצוב פנים תדמיתי וממתג - או - מיתוג חללים מסחריים:

נקודת המוצא שלי כשאני באה לתכנן חלל מסחרי ולהעצים בכך את המותג של החברה היא שכל חלל של חברה הוא מוצר שיווק וככזה הוא מהווה חוליה בשרשרת תהליכי השיווק של החברה. האסטרטגיה של ראית החלל המסחרי כמוצר שיווק היא הבסיס לעיצוב הפנים התדמיתי הממתג ומובילה תהליך תכנון ייחודי שבסופו גם ה"מוצר" – החלל המעוצב – הוא הרבה יותר מעוד משרד או מרפאה מעוצבים וטרנדיים – הוא גם משדר בעוצמה את המסרים והערכים של החברה כלפי פנים הארגון, לצוותי העבודה וגם החוצה, לאורחים, לקוחות וספקים.

העוצמה של החלל כמוצר שיווק גדולה לאין שיעור מהשפעתו של מוצר שיווק רגיל כמו למשל, יומן או עט מעוצב שנח על שולחנכם. על כל מוצר שיווק סטנדרטי אנחנו מסתכלים מבחוץ, מתרשמים, נהנים או לא וממשיכים הלאה. החלל הוא מקום שאנו נכנסים לתוכו, הוא עוטף אותנו ומעביר אלינו באופן מיידי, תוך שניות בודדות מאות או אלפי מסרים. ההתנסות של להיות בתוך הדבר לעומת לראות אותו מבחוץ היא שיוצרת חוויית מותג. אם החלל תוכנן בהתאם לערכי המותג של החברה החוויה תתאים לתוכן הכללי ולמסרים שהחברה מעוניינת להעביר.

עיצוב פנים ומיתוג תדמיתי-אולם שירות לקוחות HP


מסר של שירותיות במרכז שירות לקוחות HP: את המסר העיקרי שהתבקשתי להעביר – שירותיות – בחרתי לשדר בין היתר באמצעות דלפק קעור . בדרך כלל דלפקים מתוכננים כקמורים ויוצרים סגירות כלפי היושב מולם. בפרויקט הזה תכננתי את הדלפק כך שיהיה קעור, ישדר פתיחות ויעודד לגשת.

נקודת המוצא של עיצוב פנים תדמיתי למיתוג סביבת העבודה היא כמו של כל עבודת עיצוב פנים אחרת. היסודות שעליהם נשען התכנון הם יצירת חלל יעיל שחלוקת השטחים שבו תאפשר זרימה אופטימלית של תהליכי עבודה ושיהיה ארגונומי . כלומר, יספק תנאי פעולה מעולים לעובדים ולמבקרים: תאורה מספיקה, נעימה ונכונה לעבודה, ישיבה נוחה וכיוב'. בתוך המסגרת הזו של תכנון החלל מכניסים על ידי עיצוב פנים תדמיתי את הערך המוסף בהא הידיעה – יצירת תדמית באמצעות מסרים שנובעים מהחלל. ככל שהמסרים יתאימו וישלימו את הפעילות השיווקית של החברה תהיה להם השפעה גדולה יותר.

החלל הממותג יוצר סינרגיה עם שאר הפעולות השיווקיות והשלם הנוצר גדול מסך חלקיו. כדי ליצור את מה שאני מכנה "השלם הגדול" (מסך חלקיו) המסרים העוברים דרך החלל צריכים להוות כאמור, חוליה מקשרת ולהתאים לניירת , לאתר, ללוגו ולכל תהליכי התקשורת השיווקית. לכן, התהליך של יצירת הקונספט העיצובי יהיה מורכב ומחוייט יותר (אפשר לקרוא לזה tailor made, או מותאם לקוח) מתהליך קונספט רגיל שרוכב בדרך כלל על גל אופנתי מסוים ולא בהכרח קשור לחברה עבורה הוא מבוצע

עיצוב פנים ומיתוג תדמיתי-קיר כוח משרדי חברת דורנט
מסר של מהירות ותנועה והגדרת תחום עיסוק בתכנון קיר כוח לחברת ליסינג לרכב. הפסים האופקיים הנמתחים "לאין סוף" יוצרים תחושה של דינמיות ותנועה. דגמי המכוניות מאפיינים את תחום העיסוק של החברה בענף הרכב.

לבניית הקונספט העיצובי אני נפגשת עם מנהלי האסטרטגיה של החברה ועם מנהלי השיווק והפרסום שלה (לפעמים, בחברות קטנות, כולם יכולים להיות אדם אחד) מקבלת את התמונה הכוללת על ערכי המותג, החזון והמסרים המתאימים ואז עושה תהליך "קופירייטינג של חללים" במסגרתו המילים, המשפטים והסיפור של החברה מתורגמים למילים ומשפטים שהחלל "אומר" באמצעות נפח, אור וטקסטורה שיוצרים את המסר.

כדי להמחיש את האופן בו מועברים המסרים ומבוצע מיתוג החלל אתם מוזמנים להתרשם משתי הדוגמאות למעלה.